زمـ ـانی بر زمـ ــین
زمـ ـانی بر زمـ ــین

زمـ ـانی بر زمـ ــین

شهر پیامبر

سلام

عیدتون مبارک

چه روزی بهتر از امروز برای دیدن مدینه

 

 امروز یهویی تصمیم گرفتم چنتا عکس مدینه براتون بزارم و یه ذره هم در موردش صحبت کنم.

اگه الان مدینه بودید و میخاستید جشن بگیرید کتک میخوردید.پس به دیدن عکس و زیارت از راه دور راضی باشید:)



اکثر کسایی که میخان به سفر حج مشرف شن اول میرن مدینه.تقریبا 4-5 روز مدینه میمونن و بعد میرن به سمت مسجد شجره تا محرم شن و به سمت مکه حرکت کنن.

مسجد النبی همیشه پر از آدمه.همیشه هم شلوغه.کسایی که بار اولشونه تو مسجد النبی نماز میخونن معمولا دچار مشکل میشن.وسط نماز قاطی میکنن.اونجا کلا 6 بار اذان گفته میشه.اذان نماز صبح.نماز ظهر.نماز عصر.مغرب،عشاء و در نهایت نماز شب!بلافاصله بعد از اذان هم نماز رو نمیخونن.اول اذان گفته میشه تقریبا 10 دقیقه بعدش یهو اقامه گفته میشه و همه به نماز می ایستن.وقتی هم که نماز شروع شد هر جا که هستن صف تشکیل میدن و نماز رو میخونن.خیابون های منتهی به مسجد النبی موقع نماز جای سوزن انداختن هم نداره.فرقی هم نمیکنه زمینش تمیز باشه یا نه!سفت باشه یا نرم.مختلط باشه یا نه.

نمازشون هم کمی با نمازای ما متفاوته.اول یه سوره کوتاه مثل حمد رو میخونن و بعدش چند آیه از یک سوره طولانی.و ابتدای سوره بعدی رو هم با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز نمیکنن.بعد از رکوع و سجده ها مکث طولانی دارن و بعد از تموم شدن هر نماز،نماز میت میخونن!یک سری جایگاه هایی دارن برای میت هاشون و بعد تموم شدن نماز میت ،میت هاشون رو تشییع میکنن.هم تو مدینه و هم تو مکه.

اقامه نماز ها از هم فاصله داره.و به طور کلی وقت زیادی برای نماز ها گذاشته میشه.

و یکی از صحنه های جالب موقع نماز اینه که آدما از هرجای دنیا با رنگ های مختلف لباس و قیافه های متفاوت کنار هم قرار میگیرن و به یک سمت واحد نماز میخونن.کاش دلها هم  متحد بودن و به معنای واقعی مسلمان بودیم.





تو مدینه ما هیچ اثری از قبر پیامبر(ص)ندیدیم!حتی میگفتن که اصلا قبری اینجا وجود نداره!

با اینکه عکس برداری ممنوع نبود ولی ما مجبور بودیم خیلی احتیاط کنیم و قاچاقی عکس بگیریم.

یک قسمتی بود که میگفتن یک تکه از زمین بهشت هست.اگه اطلاعات بیشتری خواستید ازاینجا بخونید.

ورود به اون منطقه نوبتی بود.مثلا خانومها بعد از نماز عشاء تا ساعت12-1 شب میتونستن از این قسمت عبور کنن.که البته هر کشور و هر نژادی در صف مخصوص خودش بود.مثلا عرب ها.ترک ها.هندو پاکستان و درآخر از همه ایرانی ها بودن.که وقتی همه کشورها نوبتشون تموم میشد نوبت به ایرانی ها میرسید.و هر کدام از این صفوف یک نماینده داشت که همزبان با مردم اون منطقه بود. شاید خودتون هم شنیده باشید که با ایرانی ها چطور برخورد میکنن..


قبرستان بقیع نزدیک مسجد النبیه.که دور تا دورش دیوار بلند کشیده شده و کلی سرباز بالای دیوارا ایستاده.یه جایی بود که سر درش نوشته بودن هیئت بقیع و مردم صف میبستن!که من فکر میکردم دروازه ورودی به بقیع هست ولی بعدا متوجه شدم که محل پخش کتب ضاله هست!!

مردها بعد از اذان صبح میتونستن با صف از درها عبور کنن . البته نباید به قبور نزدیک شن.و فقط بین قبور باید حرکت کنند .دعا و نماز و گریه هم ممنوع هست!

خانوم ها ممنوع الورود هستند.قسمتی از حصار ای اطراف بقیع که رو به خیابون هست محلیه که خانوم ها پشت حصارها می ایستند و از دور قبرستان رو زیارت میکنن.

این عکسو از بالا دیوار و بین نرده ها انداختم:


بقیع


قسمتهای پایینی دیوارها خیلی شلوغ بود.ولی جاهایی که ارتفاع داشت نسبتا خلوت بود.از یکی از این دیوارا بالا رفتم و یه دختر که فکر میکنم از آسیای شرقی بود(شاید اندونزی)دستشو دراز کرد که کمکش کنم بالا بیاد.نقاب زده بود و صورتش دیده نمیشد ولی خیلی مهربون بودوقتی میخاست بره ازم پرسید کجایی هستی؟گفتم ایرانی بعد واسم آرزوی موفقیت کردblushingو یه چیزایی عربی و انگلیسی قاطی پاتی گفت که من فقط آخرش حبیبی رو فهمیدمblushingبعدشم روبوسی کرد باهام

blushingbig grin


مکه و مدینه مساجد خیلی زیادی دارن.که هر کدومش یه تاریخه.ساختمان مساجد اکثرا شبیه هم و با دیوار و گنبد های سفید یک دست هستن:)

مسجد ذو قبلتین


مسجد قبا


این هم یه عکس از کعبه ...بدون شرح


به امید روزی که این مکان دست مسلمون های واقعی بیوفته


خیلی چیزا واسه گفتن دارم.احتمالا این پست ادامه داشته باشه:)




نظرات 1 + ارسال نظر
گلنوش شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 18:30

مرسی حاجیه خانووووووووووم
مرسی از عکسها و توصیفات قشنگت
عید توام مبارک
ایشالا عیدی بگیری از صاحب این عید :*


عید شمام دوباره مبارک.ایشالا قسمتت شه ، در ایمنی و امنیت البته!!!(خدا همه زائرارو حفظ کنه)
ان شاءالله همه عیدی بگیرن .عیدی بزررررگ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد