زمـ ـانی بر زمـ ــین
زمـ ـانی بر زمـ ــین

زمـ ـانی بر زمـ ــین

پایان راه


پیشنهاد فیلم انیمیشن کوتاه: پایان راه

دست هایت معجزه میکند...


امشب پدرم سهم مادرش بود و من سهم مادرم.آخرین باری که شب پیش مادرم خوابیدم یادم نیست.قبل تر از اینکه خواهرم تبدیل به نطفه شود،تبدیل به زندگی شود.دستهای مادر همیشه معجزه میکند و من ،دریافت کننده ضعیفی بودم برای معجزه هایش.همیشه وقتی دلم تنگ میشد،وقتی دلم میگرفت،وقتی یک بلایی سر دلم میامد دستهای مادرم را روی قلبم میگزاشتم.انگار ضربان قلبم را تنظیم میکرد.امشب وقتی دستهایش را روی قلبم گذاشتم حس کردم یک چهارگوش خیلی بزرگ با گوشه های گرد دور قلبم بوجود آمد ،بزرگ و بزرگ تر شد.من اینطور حسش کردم.صدای باز شدن دریچه های قلبم را حس کردم.

هر دستی معجزه نمیکند!دستهای پدر بزرگم شامل دستهایی میشود که برایم معجزه میکند و من چون دریافت کننده ی ضعیفی هستم فقط دو بار حسش کردم.اولین بار وقتی بود که رو صندلیه پارک دوتایی نشستیم و بی توجه به نگاه های اطرافیان که گویا گرفتن دست یه جنس مخالف جوان برای آنها قابل درک تر از گرفتن دست یه پدر بزرگ 90 ساله توسط نوه ی خودش بود.با اینکه چشم هایش نمیدید ولی سنگینیه نگاه ها را خوب حس میکرد.همین نگاه ها من را جری تر میکرد که علاوه بر دست ،آغوشش را هم تصاحب کنم.دست ها معجزه میکنند.مطمئنم آن لحظه هیچ دستی نمیتوانست مثل دستهای این مرد90 ساله من را تغییر دهد...

داروشناسی

تجربه نشون داده "دارو" هرچقد بد طعم تر و حال به هم زن تر باشه ،خالص تر و اثرش بیشتره!:|

زندگی پای




پای: تو کدوم داستان رو ترجیح میدی؟

مارتل:  اونی که توش ببر است. اون داستان بهتری است.

پای: ممنون. درباره خدا هم همینطوره...


تفاوت فیلمای خارجی با فیلمای ایرانی اینه که بعضیاشون،ارزش دو یا چند بار دیدنُ دارن!بار اول باید با لذت از اول تا آخر فیلم رو ببینی و فقط از صحنه های تخیلی و جذاب و دیالوگای پخته شدش لذت ببری.بار دوم که فیلم رو تماشا کردی میبینی فیلم مثل پیاز لایه لایه شده،در واقع بار اول اصل مطلبو  نفهمیدی.هر بار که نگاش میکنی یه لایه از روش برداشته میشه.فیلم هایی هستن  که آدمو به فکر میبرن.تازه به نظرم نقد فیلمُ هم باید بخونی حتما.یه سری از منتقدها که ماشالا اطلاعاتشون بالاست،هر فیلمی به دستشون میرسه اولین نقدشون این هست که فیلم ماسونیسم،آتئیسم،اومانیسم،پلورالیسم و...سایر حرفای قلبمه سلمبه هست.البته این ایسم ها جزء جدانشدنیه اکثر فیلمای خارجی هستن


فیلم زندگی پای ،یکی از همین فیلم هایی هست که باید خیلی با دقت نگاش کرد.کاش لااقل دوبله یا زیرنویس فارسیشو داشتم که یکم بیشتر میفهمیدمش.نزدیک به 3 ساعت داشتم این فیلمو نگا کردم:| دیگه واقعا تصمیم جدی گرفتم که رو زبان انگلیسیم کار کنم.از اول تا آخر فیلم هی فیلمو عقب جلو میزدم با مترجم گوگل کلماتشو ترجمه کنم:|بار اول هم مثل این بچه های بی سواد که یه کتاب رو فقط عکساشو نگاه میکنن ،منم فقط تصویراشو نگاه میکردم  و لذت میبردم

بعدشم که نقد فیلمو خوندم تازه فهمیدم اینی که من از فیلم فهمیدم کلا یه چیز دیگه بود:))  نقد فیلم